Sunday, March 29, 2015

mengejar cita-cita

salam. its 0530 already and i have not sleep yet. haha. tapi kita chill je sebab esok kelas batal, paling awal pukul 5 petang. cuma.... esok memang busy habis lah. hahhaa.

so, apa cita-cita aku? cita-cita pendek aku nak ada bmi yang normal. seriously, aku concern pasal bmi aku sebab.. aku ni bakal dietitian. besides, aku dah penat makan makanan yang x sihat. i mean come on, ni lah masa yang paling unggul untuk aku praktik kan apa yang aku belajar.

so, the result i got after aku diet.. i just lost 5 kg. they said it was pretty impressive but to me.. theres still a long way to go.

aku memang tak makan malam. last makan pun pukul 6 petang something. kalau aku lapar sangat, aku akan amik supper pukul 8 malam. hahaha. supper ke tu? bukan apa, better 4 jam sebelum kita tidur kita jangan consume any food lah. not good okay?

then, aku banyak minum air kosong dan sangat sangat sangat elakkan minuman manis. aku takut la duduk kelantan ni. takut makan manis banyak nanti kena diabetes. hahaha. roomate aku yang sorang tu kata.. lepas duk kelantan, bila dia balik kampung, dia rasa ayaq kat sana tawaq hebiaq. pergh keluaq dah bahasa kedah. hahhaahaa..

bila aku start diet, mula-mula tu macam orang pandang pelik la. even kawan aku pun macam.. weh.. ko makan tu je? like bla bla bla.. aku pun macam feeling x best la kan.. but then.. aku malas layan.. so aku just ignore lah. haha.

cakap pasal x makan malam ni kan... kann...

haritu.. aku tolong supplier aku promote bisnes dia.. dia buat bisnes makanan.. aku promote je sebab.. hehehe. sebab ada la.. then dia kata kalau dapat customer nanti dia bagi upah sebab aku mintak kat dia komisyen. aku bergurau je dengan dia sebenarnya.. dia nak bagi burger.. aku bukan makan burger pun. tambah-tambah lagi malam. tapi aku iyakan je la.. kalau dia bagi, aku tolak. xpun aku bagi kawan aku. thats my first thought la. then bila malam tu kami jumpa atas hal kerja, dia x bagi pun burger and aku macam lega la sebab... xyah membazirkan.. so.. aku sambung kerja aku.

kerja aku kutip duit malam tu. heee. kutip duit baju.. penat kot.. aku kena whatsapp sorang-sorang suruh bayar. semua dah ada dalam contact aku. hehehehehehehe. tapi tak pe.. aku rasa tu satu peluang keemasan untuk aku promosi apa-apa nanti ;)

then masa buat kerja, ada seorang ni datang.. banyak benda aku musykil dengan dia ni tapi aku macam biasa la.. buat derk je.. tengah dia nak bayar tu tetiba dia bagi aku burger.. aku macam eh dh kenapa pulak ni kan? pastu dia kata burger tu sebab aku tolong promosi. time tu aku macam blur-blur so aku pun amik je la. susah-susah nanti aku bagi je kat orang. pastu tetiba dia kata "makan tauuu". alamak.. hahah. habis diet aku. so lepas selidik.. rupanya dia tu bisnes partner supplier aku.. then.. dia tukang masak burger tu.. walaweh.. haha.. delivery oleh chef. gempak tak? hehe.

so aku makan la burger tu dalam bilik mpp.. x sanggup lak nak bagi orang lain. heee~ lepas makan.. ada pengarah Feski bagi makanan.. aku cakap x nak sebab aku x makan malam.. pastu semua gelak kan aku.. punca sebab aku cakap x makan malam walhal tadi dah makan burger.. weii... tu sebab ada orang bagi la.. lagipun dia siap pesan suh makan lagi.. haa.. xbek tauuuuu...

tu je kot nak cerita.. sje nak update blog.

aku selalu ada perasaan takut.. takut kalau orang tak faham apa yang aku nak sampaikan. hahahha.

ok la. ciao. night. salam. :)

p/s: thanks chef. really appreciate it, just wonder, kenapa u masih x approve friend request saya? haha


No comments:

Post a Comment

Family bonding : MPDM camping, Tasoh Lake Resort

Assalamualaikum dan selamat sejehtera, :) hari ini aku nak bercerita pasal kem MPDM yang baru je habis semalam. nak update blog ni bukan s...