Saturday, August 31, 2013

merdeka di KMKu. rasa apa? ahahha


MERDEKA!!!!!

 

ada segelintir yang menyambut hari kemerdekaan ini dengan majlis makan, tak kurang dengan aktiviti bersama kawan2.. ada juga bagi pelajar asrama/kolej/U yang sambut hari kemerdekaan dengan aktiviti2 macam... er.. majlis? aku la tu. dari pukul 8 sampai 12.30... tudiaaa hang. haha..

harini aku puasa. macam pelik puasa hari jumaat tapi.. ceq puasa jugak.. errr... hmm.. lepas ni ceq tau dah la hari jumaat x yah puasa. kenapa? ada laa.... btw.. aku lepak dorm Bella je tadi. lepas study chemis.. masuk dorm dia.. then sembang2.. sempat jugak kitaorg ajuk shipuden. hohoho.. aku ni terror gak r berlakon *bajet puji diri sendiri. hahah* tapi dengan kawan2 jeww.. depan orang aku nervous siott. *siot tu mencarut ke?*.. then tertidur dalam pukul 1 lebih sampai 3 ... hampeh... hahhaha.. ingat nak buat kerja KULIAH *aku sebut kerja sekolah ja. tapi ada segelintir x nak perkataan sekolah sebab kurang matured agaknya*.. last2... tido je keje. then, aku balik dorm aku, dorm Z. ye lah.. kesian cubemate aku tu lepak kat cube tu sorang2. hati kawan kena jaga maaa.. LAGIPUN.. aku dengan cubemate aku tu.. pegang macam satu prinsip la.. prinsip hidup laki bini.. PRINSIP JE! maksudnya... secret antara kami... nobody should know.. lebih kurang camtu r... lepas solat asar.. aku..... nak tau aku buat apa? aku clean cube. bukan kemas katil, sapu sampah je.. aku lap loker... siap buh pewangi lagi ok. *dah disahkan wangi oleh budak cube lain*. pastu, mop lantai.. sapu lantai.. lap kayuu.. (dinding cube aku bukan dinding batu.. ada kawasan kayu sikit kat atas dia)... then.. tukar alas meja.. (aku lekat kad manila atas meja. habuan conteng2 nak congak.. so, sebab dah penuh congakan aku, terpaksa la tukar alas baru. hoho).. lagi... x dak pa kot.. sedaq2 masa dah 7 ptg. then, aku cop la tandas.. (letak toiletries je depan pintu tandas).. sebab nak tunggu lambat gila kot.. dah la malam tu ada majlis sambutan hari kemerdekaan.. baju, aku x dak.. t-shirt semua I basuh. BASUH. ada jubah je. tu pun labuh semacam.. aku stapler jubah tu. hahahhaha. then, baran gak r bila ada orang potong line mandi aku. masuk selamba derk ja. hareee.. adoiiiiiiiiii.. tapi aku sabaqqqq je la kann.. lantak r.. nasib baik Pain bagi dorongan kat aku.. tabah la jugak hati ni bila ada kawan yang memahami.. bhehehe. habis urusan kat tandas.. masa tengah seterika tudung.. TETIBA SHIDAH HABAQQQQ... kena pakai pakaian smart casual lak.. time tu aku dah bebal semacam kot. SERIOUS. hahha.. tetiba lak azan maghrib berkumandang... aku kena bukak puasa... nak cari baju t-shirt lagi.. ah sudah.. tensionnnnnnn. tension2 pun.. aku minum air bukak puasa dulu.. then solat maghrib.. pastu.. aku cekau je la baju muslimah KMKu aku. walaupun pg td aku dah pakai baju tu. eiii.. i hate it.

dah turun DS, (dewan selera).. aku tgk.. lengang gila. hahha. nampak sgt kami lambat. maybe yang lain pi solat kot. aku dah solat kat dorm. so... boleh la makan lambat2.. masa nak ambil nasi, aku terpatahkan senduk plastik putih tu. errrrrrrrrr.. sorry abg DS. I terlebih letak force kat senduk tu. huhu.. yang pain lak pi timbus senduk patah tu dalam nasi. apa punya kerja la. alia lak dok gelak kat aku. siap kau!

dah habis makan,pergi surau.. baca yaasin.. solat isyak.. then ke dewan besar.. tempat dimana bermula getaran hati aku. astagfirullah..

aku duduk row second.. nak duk depan, cam x leh lak.. penuh.. "penuh"..

bermula lah majlis dengan lagu mara... semangat deh. ahhahah.. bla2.. persembahan itu dan ini.. tetiba aku nampak PMP. erk. time tu lampu tutup.. tak salah aku time tu tengah tengok video kelas E. serious gempak! gempak bangang abadi.. antara semua video.. aku dalam dilema kelas E dan F. hoho.. radje stylo kot. (x tau eja nama camna.. tpi, kawan aku dulu nama cmni r. hehe).. macho tu ada la sikit. SIKIT. sikit ke? entah :P. sambung PMP balik.. dia datang dengan kawan dia.. perempuan la.. perempuan tu senang je cari tempat duduk sebab dah memang kawasan perempuan kan. haha. yang PMP lak duk hegeh2 x tau nak pi mana. budak perempuan tu *aku tau nama dia. but i wont mention it. * suh PMP duk dpn aku tp dpn aku ada beg..beg sapa x tau lah kan..  dy x duduk pun kat depan. dia pi barisan aku... sebelah aku lak ada 2 kerusi kosong. *aku duduk kawasan hujung.. tu yang PMP boleh ada kat kawasan tu. hehe*. aku toleh jap kat PMP, then dalam beberapa millisecond (TUDIAAA) aku toleh muka aku balik.. just bagi syarat dia boleh duduk. tu pun kalau dia nak. tp jauh2 la kan. takut laa... then, tetiba lampu dibukak.. teruih PMP lari. heheh.. malu kee?? :P:P

tu satu.. ada banyak lagi. Selalu terserempak mata ni dengan PMP. tapi aku gerenti.. kalau aku cerita semua sah.. aku kantoi. kantoi aku PERNAH SUKA kat PMP. sekarang x suka ka? emm.. x kot. kalau suka sekalipun.. i will make myself not to like him. serious. nak hegeh2 kat orang? sorry lah. x nakkk~

ada sekali tu PMP duduk kat depan aku. bukan barisan depan.. mmg depan.. camna nak habaq nih. faham2 sendiri je lah. aku x berani nak toleh kat dia. takut, dari mata turun ke hati.. sebab, sejarah dulu mmg pernah turun. haha. bahaya! tapi, anak mata ni berfungsi jer. haha. aku nampak macam dia toleh kat belah aku.. wow. berani nya sebab dia toleh kat kawasan perempuan. wow. wow. tapi, aku x rasa dia toleh untuk tgk aku.. sebab... ada kawan aku yang cute miut kat sebelah.. so, maybe dia tgk orang sebelah. lagipun aku ada satu prinsip bab2 tgk ni.. andai kata ada seseorang tu tgk aku, aku x kan assume dia tgk aku selagi dia x cakap dia tgk aku.. sebab, ada lagi 799 pelajar kat kolej KMKu ni. aku rasa macam perasan gila kalau aku assume somebody tu tgk aku walaupun 89% somebody tu memang memandang aku. entah la. kalau aku rasa somebody tu tgk aku pun, aku simpan dalam hati je la. tapi.. aku memang x leh tgk PMP. x tahu la apa yang menarik sangat kat diri dia.. asyik turun ke hati je kalau memandang. nak kata hensem.. errrrrrr, x kot. kawan aku cakap tak. tapi x tau la kalau taste aku mmg jenis macam tu kan. hahha. aku mmg suka yg x berapa nak hensem tapi ada rupa.. hensem untuk aku sorang je. hehehe. ok. sebab dah suka, aku rasa PMP tu hensem. :P:P

 seronok sambut merdeka kat kolej mara Kulim walupun pada awalnya aku bebaiii. hehhe..persembahan gempak.. xsemua la.. tapi best.. lot of memories. sweet one. hehe. persembahan gimik.. grand kot.. tambah2 lagi masa depa bukak tirai. fulamak.. bau Wangi bek safi. hahahhahahaha. :P cuma... kenapa dia x suruh kami nyanyi lagu patriotik? akudah semangat kot la depa nak pasang lagu merdeka.. lagu barisan kita ka.. hahha.. tapi x dak pun x pa.. :) biar aku nyanyi kat dorm jeeee

ok la.

bye.

mungkin aku merdeka dari penjajah *secara lahiriahnya*... tapi.. aku masih belum bebas dari perasaan suka ni. haiyaa

Pfttt... he’s back in my mind. Again. Ingat senang ke nak buang? Ya-Allah, tabahkan iman hambamu yang x seberapa kukuh ini.. amin..

Selalu kalau aku nampak dia, aku boleh buat2 x nampak. Dua tiga hari ni, x boleh nak buat2 x nampak sebab.. DENGAN JELAS AKU NAMPAK! X leh nak cover dahh~
 
sedikir gambar untuk kenangan.. ciao~ *x leh. internet ciput* hahhaa
 
 

No comments:

Post a Comment

Family bonding : MPDM camping, Tasoh Lake Resort

Assalamualaikum dan selamat sejehtera, :) hari ini aku nak bercerita pasal kem MPDM yang baru je habis semalam. nak update blog ni bukan s...