Tuesday, June 24, 2014

X ambil tahu politik. Bodoh atau?????

lalang by matlutfi:
http://youtu.be/CDElNCUdMYg

Masa aku belajar dulu, aku jumpa ramai "ahli2 politik". Baik di alam maya, mahupun realiti. Bahkan, ada segelintir yang boleh aku cakap cukup fanatik.

Hidup bermasyarakat,aku x boleh memencilkan diri aku, hidup sorang2. Nak tak nak, aku kene join the group.

Aku paling x suka, bila kawan2 aku bincang pasal politik. Sebab, bila "berbincang" aku x nampak apa2.

Paling sakit hati bila mereka yang ada pendirian politik ni cakap... org yang tak ambil kisah dengan politik ni dungu. Ada. Kawan aku sendiri pernah cakap. X kisah la on facebook ke atau face to face ke.. ape hak kau nk cakap mcm tu? Hanya sebab segelintir org mcm kami yang mengelak "diskusi politik" kau tu, x bermakna kami x ambil tahu.

Hanya sebab kami senyap, x beritahu mana pendirian kami, x bermakna kami tak ambil kisah. Kenapa kami senyap? Kenapa?

Kalau kau tanya aku.. aku jawab.. belum cukup umur untuk aku cakap apa2 pasal politik. Cukup aku jadi pemerhati dan fikir masak2. Ada sebab kenapa ada had umur untuk mengundi. Besides, action speaks louder than words. Dan faktor utama kenapa aku senyap.. SEBAB AKU KELIRU DENGAN ORANG MACAM KAU.

Nk berpolitik, sila kan. Tapi.. fikir la balik. Apa yg betul apa yang salah. Dan jgn salahkan org yang tak ambil tahu dalam politik. Sebab hanya kerana diam, x bermakna x ambil tahu. Kami lebih senang simpan pilihan dlm diri sendiri dari bersuara dengan kuat, megahnya kau ada pendirian politik. :).

Tonton je la video mat lutfi ni. It says everything what i feel. X ada lebih, x ada kurang.

Sekian. Maaf andai ada yang terasa.

1 comment:

  1. saja mai blogwalking ja..selamat berjaya atas apa sahaja yang anda semua lakukan noo..mai dari blog mia ni dia rajin sungguh kumpul link supaya mudah kita blogwalking ;-)

    ReplyDelete

Family bonding : MPDM camping, Tasoh Lake Resort

Assalamualaikum dan selamat sejehtera, :) hari ini aku nak bercerita pasal kem MPDM yang baru je habis semalam. nak update blog ni bukan s...